Stichting Konijnenbelangen

actieposter vergeten konijnenStichting KonijnenBelangen zet zich op allerlei manieren in om het aantal opvangdieren terug te brengen. Zo richt onder andere een landelijk netwerk van vrijwilligers zich op dierenwinkels en tuincentra om hen te overtuigen te stoppen met de verkoop van levende have om het aantal impulsaankopen terug te brengen. Ook probeert Stichting KonijnenBelangen dump te voorkomen door het geven van voorlichting.

WIj vinden het een geweldig initiatief en ondersteunen hen op allerlei manieren, help jij ook mee?  Voor meer info kijk op www.konijnenbelangen.nl

Waarom actie

In 2012 zijn 12.000 konijnen in een opvang terecht gekomen (zie Het onderzoek). In 2013 is de situatie in veel opvangen verslechterd. Voor meer info kijk op  www.vergetenkonijnen.nl

• Zo meldt een opvang, die in 2012 een 60tal dieren opving, in september reeds 145 konijnen te hebben opgenomen.
  • Veelal zijn de dieren er slechter aan toe en hebben meer medische hulp nodig.
  • Zowel de donaties als de plaatsingen lopen in veel opvangen terug. De kosten lopen daarentegen op. Voer en bodembedekkers zijn duurder geworden en entingen, die voorheen gratis aan opvangcentra werden verstrekt, moeten tegenwoordig betaald worden.

Om sluitingen van konijnenopvangcentra te voorkomen is geld nodig